بزرگترین مرکز فروش قطعات کامپیوتری در اصفهان | پشتیبانی و فروش : 95و32372394 -031 | 09933464088

ترد سی پی یو چیست ؟ معرفی و کاربرد Cpu Threads

در این مطلب قصد دارم درباره اینکه ترد سی پی یو چیست  با شما صحبت کنم. شاید اصطلاح ( Thread CPU ) برای گیمرهای حرفه ای غریبه نباشد، اما احتمالا ( ترد سی پی یو ) برای کاربران معمولی و یا کاربران قدیمی رایانه ناشناخته است. موضوع ترد برای کسانی که مدت زیادی از عمر کامپیوتر آنها گذشته و اکنون قصد خرید سیستم حرفه ای ( GAMING ) را داشته باشند نکته جالب و قابل توجهی است. وجود ( ترد ) به عنوان یک بخش از پرفورمنس پردازنده و البته ویژگی مثبتی که امتحان خودش را به خوبی پس داده ارزش بررسی کردن دارد. پس توجه به این ویژگی برای ارتقا پردازنده قابل اهمیت است.

 

یک مثال ساده درباره اینکه ترد سی پی یو چیست :

تاکنون اصطلاح نخ دادن را شنیده اید؟! جالب است بدانید ترد به CPU نخ می دهد! بهتر است با یک مثال شروع کنم: نمی دانم تاحالا تور های بزرگ ماهیگیری را از نزدیک دیده اید یا خیر ! قبل از مرکز ثقل تور ماهیگیری تعدادی طناب می بینید که به عنوان بازو عمل می کنند. همانگونه که در تور ماهیگیری فشار و بار تور بر روی هرکدام از بازوها تقسیم می شود، پردازش اطلاعات نیز بین ترد ها توزیع و تقسیم می شوند. cpu threads در واقع هر یک از هسته های واقعی CPU را به تعداد بیشتری از هسته های مجازی تبدیل می کند.

 

 

ترد به چه درد می خورد ؟!

اجازه دهید انتظاراتمان از کامپیوتر را بالاتر ببریم . چه اشکالی دارد سیستم ما در حین رندر گیری فایل گرافیکی ( سه بعدی ) که البته به منابع سخت افزاری زیادی نیاز دارد، بتواند از پس اجرای بازی کامپیوتری هم برآید ! البته نگران نباشید، این قضیه امکان پذیر است و به لطف فناوری های جدیدی ( مثل ترد ) آسان و بدون دردسر خواهد بود.

 

ارتباط هسته با ترد

Cpu ها با چند هسته ای شدنشان توانسته اند به خوبی از پس انجام کارهای هم زمان برآیند. این فوق العاده است! به ظاهر انگار که چند cpu درون یک cpu وجود دارد. این نوع طراحی درونی برای کارکرد پردازنده ، خیلی پر سرعت تر از بودن چند پردازنده روی یک مادربرد و در کنار یک دیگر است.

 

کاربرد ترد سی پی یو چیست   ؟

بهتراست بدانید برای ارتقا عملیات های پردازشی توسط CPU علاوه بر افزایش مکانیزم و عملکرد ویژگی هایی مثل Cache و Core بازهم جای بهبود هست. ترد به عنوان یک ویژگی کاربردی جدید به کمک هسته ها شتافته . معمولا هر هسته 2 ترد دارد که مثل دو مسیر برای نقل و انتقالات پردازشی کمک می کند. Thread می تواند امکان اجرای پردازش هر برنامه را در رشته های مجزا فراهم کند. کارکرد ترد در پردازنده این گونه است که محاسبات در هر عملیات به صورت جداگانه ( حتی در یک هسته ) انجام شده و مشکلات و باگ های برنامه ها روی یک دیگر اثر نمی گذارند.

 

کاربرد Cpu Threads برای هسته ها

یک کاربرد مهم ترد این است که مسیر رفت و برگشت هر Cpu را جدا می کند.  این ویژگی امکان انجام رفت و برگشت هم زمان را برای هر هسته فراهم کرده تا از هنگ کردن برنامه ها جلوگیری کند.

 

بروز رسانی این مقاله  ( cpu threads ) بزودی انجام می شود

 

 

  • هر هسته دو ترد دارد. مثلا Cpu چهار هسته ای نسل دهمی اینتل دارای 8 ترد می باشد.

 

 

جالب است بدانید که شرکت اینتل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حاضر در زمنیه طراحی ( معماری ) پردازنده ها ، در نسل دهم و یازدهم سی پی یو اینتل از این فناوری استفاده نموده است.  پردازنده های نسل دهم اینتل به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای اسمبل سیستم های گیمینگ مورد توجه کاربران اینتلی هستند. شما می توانید این پدازنده ها را در فروشگاه قطعات کامپیوتر itskala جستجو کرده و آنها را از نظر کارایی و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید. از انتخاب شما سپاسگزاریم.

 

 

2 نظرات
  1. سلام و ممنون از مقاله ایی ک گذاشتین و میخواستم بدونم در سی پی یو core i9 10850k, ک 20 رشته داره .اگه در برنامه ایی ب طور مداوم از 20 یا حالا 18 تاش استفاده کنیم چقدر رو cpu فشار وارد میکنه.

    • سلام بستگی داره به نرم افزاری که مورد استفاده است اگر 100درصد هم فشار بیاره و فرکانس هم بیش از حد بالا نرود با یک کولر خوب هیچ مشکلی نخواهید داشت

پاسخ دهید

19 − هفت =

فروشگاه اینترنتی آی تی اس کالا
Logo
ثبت حساب جدید
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سبد خرید