بزرگترین مرکز فروش قطعات کامپیوتری در اصفهان | پشتیبانی و فروش : 95و32372394 -031 | 09933464088

همه چیز درمورد صفحه ی آبی مرگ ویندوز Blue Page Error

 برای خیلی هایمان پیش آمده که روزی سیستم عامل ویندوز خود را روشن کنیم و با صفحه ی آبی مرگ ویندوز Blue Page Error روبرو شویم.خیلی ها همان جا سیستم را رها کرده و با نا امیدی به سراغ تعویض ویندوز می روند که به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.ابتدا باید بدانیم که ریشه این خطا کجاست و سپس اقدام به رفع آن کنیم.

صفحه ی آبی مرگ ویندوز اغلب در ویندوز 10 نمایش داده می شود و تحت عنوان های Fatal System Error یا Stop Error شناخته می شود.این ارور میتواند دلیل های متعددی داشته باشد.نصب اشتباه درایو ها یکی از این دلایل است.خطا های نرم افزاری و سخت افزاری هم میتوانند باعث نمایش خطا توسط ویندوز شوند.نصب اشتباه یک قطعه در سیستم سخت افزاری کامپیوتر نصب نرم افزار بصورت ناقص یا نصب نرم افزار های خراب هم دخیل هستند.

البته باید توجه داشته باشید که نمایش صفحه آبی ویندوز  Blue Page Error همیشه به دلیل خرابی سیستم عامل شما نیست

در بعضی مواقع سیستم بعد از نمایش این ارور ریستارت شده و صفحه ی یوزر ویندوز بالا می آید و شما میتوانید از سیستمتان استفاده کنید.اما اگر این ارور بصورت مداوم و پشت سرهم نمایش داده می شود باید نگران شوید و برای رفع این ارور دست به کار شوید.

راهکار های رفع صفحه آبی مرگ ویندوز

1-کد توقف صفحه ی آبی را یادداشت کنید

اگر ارور صفحه ی آبی بصورت مداوم نمایش داده شد،در اولین گام سعی کنید کد توقف را یادداشت کنید.این کد معمولا در سمت راست کد QR تحت عنوان Stop Code قرار دارد.این کد در تشخیص و حل صفحه ی آبی بسیار تاثیر گذار است.شما با داشتن این کد میتوانید با سرچ مشکل خود به همراه کد ارور در گوگل مشکل خود را بطور کامل رفع کنید.

Blue Page Error

2-تغییرات سخت افزاری خود را چک کنید

همان طور که در ابتدا گفتیم این ارور میتواند منشاء سخت افزار  هم داشته باشد.ممکن است یک قطعه سخت افزاری را اشتباه متصل کرده باشید.به عنوان مثال اگر پرینتر یا هارد اکسترنال را به سیستم وصل کرده اید،بد نیست کابل ها و درگاه ورود کابل هارا چک کنید و از اتصال درست آنها مطمئن شوید.برای اطمینان بیشتر میتوانید آنها را جدا کنید و دوباره سیستم را روشن کنید.اگر ارور رفع شد مشکل از مورد خارجی شماست اما اگر ارور پایدار بود به سراغ دیگر راه حل ها بروید.

3-به Safe Mode بوت کنید

Safe mod یا حالت امن راه دیگر ورود به دسکتاپ در هنگام این ارور است.اگر شما در ویندوزتان اطلاعات مهمی دارید و نمیخواهید ریسک کنید باید سیستم را در حالت امن اجرا کنید و اطلاعات خود را نجات دهید.بالا آمدن دسکتاپ در حالت safe mode به معنی رفع مشکل شما و از بین رفتن ارور صفحه ی آبی Blue Page Error نیست بلکه به قولی شما بصورت قاچاقی وارد سیستم شده اید تا اطلاعات خود را نجات دهید که در اغلب موارد این کار هم میتواند خطر ناک باشد.البته حالت Safe mode همیشه قابل اجرا نیست و اگر مشکل سیستمی شما حاد باشد سیستم در حالت امن بالا نمیاید و با خطای دیگری مواجه می شوید.

4-فایل های آسیب دیده را تعمیر  کنید

در ویندوز قابلیتی به نام SFC که مخفف System File Checker است وجود دارد که شما با آن میتوانید فایل های آسیب دیده نرم افزاری را تعمیر کنید.برای استفاده از این راهکار در محیط ویندوز کلید ترکیبی Win + X سپس Command Prompt را به صورت Admin اجرا کنید و دستور sfc /scannow را کادر آن تایپ کنید و منتظر بمانید تا عملیات کامل شود.

5-ویندوز را دوباره نصب کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا به یاری شما نیامد تنها راه باقی مانده نصب دوباره ویندوز است.معمولا درچنین شرایطی با موارد بالا میتوانید ویندوز خود را احیا کنید اما اگر کمکی به شما نکرد باید ویندوز را ریستارت کنید و صفحه ی بوت رفته و ویندوز را دوباره نصب کنید.

اما اگر با تغییر ویندوز شما بازهم Blue Page Error را دریافت می کردید سیستم شما دچار نقص سخت افزاری شده و باید قطعات را تعمیر کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید

2 + یک =

فروشگاه اینترنتی آی تی اس کالا
Logo
ثبت حساب جدید
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سبد خرید